Sažetak | U radu je predstavljena mogućnost implementacije suvremenih grafita i uliĉne umjetnosti kao novog sadrţaja u nastavi Likovne umjetnosti. Grafiti kao dio umjetnosti u javnom prostoru su fenomen prisutan na svim gradskim površinama te će se uĉenicima pobliţe predstaviti putem projektne nastave. Za projektnu nastavu je predviĊeno trajanje od tri tjedna. Tijekom nje će se uĉenici u prvome tjednu upoznati sa svjetskom grafiterskom scenom i njenim umjetnicima, dok će se u drugome tjednu upoznati s onom domaćom, toĉnije scenom zagrebaĉkih grafita. U trećemu tjednu uĉenici će se pobliţe upoznati s problematikom podruĉja grafita kao marginalnog dijela umjetnosti te u nju ulaze diskusijom. Kroz cijelo trajanje projektne nastave uĉenici će razvijati svoje kompetencije i vještine kritiĉkim promišljanjem u uĉioniĉkoj i terenskoj nastavi. U nastavi se takoĊer potiĉe samostalnost uĉenika, oni su glavni akteri debate putem koje se dotiĉu aktualnih pitanja na koja će pokušati odgovoriti kroz kvalitetnu argumentaciju i jasno izraţavanje stavova. Kontinuiranim radom na metodiĉkim vjeţbama uĉenici će njegovati kulturu ruke i vlastite kreativne sposobnosti koje će se izraziti i na kraju prezentirati kroz finalni projektni zadatak. Metodom samoevaluacije i koevaluacije uĉenici će razvijati smisao za odgovornost te vrednovati meĊusobnu zainteresiranost i kvalitetu aktivnosti. Ovim radom uĉenike se osvještava o postojanju umjetniĉki vrijednih grafita, van konotacija vandalizma i ilegalnih prostora. Nastoji se ukazati na mogućnost oplemenjenjivanja kulturnog ţivota urbane zajednice prostorima predviĊenima za grafite i uliĉnu umjetnost. Na izloţbama, radionicama i festivalima ili pak kroz projekte, uliĉna umjetnost i grafiti su sve popularniji umjetniĉki izraz koji doprinosi vizualnom karakteru i ambijentu grada. Kroz projektnu nastavu nastavnik osvještava, senzibilizira i usmjerava uĉenike ka donošenju vlastitih zakljuĉaka o suvremenim grafitima. |
Sažetak (engleski) | The paper presents the possibility of implementing contemporary graffiti and street art as new content in the Fine Arts class. Graffiti, as a part of art in a public space, are a phenomenon present in all urban areas and are presented to students through project-based learning. The duration of the project is three weeks. During the first week, the students will get acquainted with the global graffiti scene and its artists, while in the second week they will be introduced to the local scene, or more precisely, the one in Zagreb. In the third week, the students will become more familiar with the issue of graffiti as a marginal area of art and will explore the issue through discussion. Throughout the duration of project-based learning, students will develop their competencies and skills through critical thinking, both in classroom and through fieldwork. Student independence is also encouraged; they are the main actors in the debate through which they touch on current issues that they will try to answer through quality argumentation and clear expression of views. Through continuous work on methodical exercises, students will cultivate the culture of the hand and their own creative abilities, which will be expressed and eventually presented through the final project assignment. Through self-evaluation and co-evaluation, students will develop a sense of responsibility and evaluate each other's level of interest and quality of work. Through this project, students will be made aware of the existence of artistically valuable graffiti, beyond the connotations of vandalism and illegal space. The aim is to expose the possibility of enriching the cultural life of the urban community, with locations designated for graffiti, and street art. In exhibitions, workshops and festivals, or through projects, street art and graffiti are an increasingly popular artistic expression, that contributes to the visual character and ambience of a city. Through project-based learning, the teacher will clarify, sensitize and direct students toward reaching their own conclusions about contemporary graffiti. |