Naslov Medijski prikaz digitalizacije obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Media presentation of digitization of education in the Republic of Croatia
Autor Nikolina Brcko
Mentor Zoran Horvat (mentor)
Mentor Nenad Karajić (komentor)
Član povjerenstva Zoran Horvat (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Karajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zvonimir Komar (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Ovim diplomskim radom pod naslovom "Medijski prikaz digitalizacije obrazovanja u Republici Hrvatskoj" istražuje se kako mediji prenose i oblikuju percepciju digitalizacije obrazovanja u Hrvatskoj. U ovom diplomskom radu istražit će se kako mediji prenose i oblikuju percepciju digitalizacije obrazovanja u Hrvatskoj što je utemeljeno teorijskim polazištima rada te pregledom recentnih istraživanja na temu digitalizacije obrazovanja. Digitalizacija obrazovanja odnosi se na integraciju informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovne procese i stvaranje dinamičnog okruženja za učenje. Rad se temelji na interdisciplinarnom pristupu, kombinirajući različite spoznaje i metode iz područja pedagogije i sociologije, te se koristi metodama desk istraživanja, analize sadržaja i komparacije.
U prvom poglavlju prikazuju se definicije pojma digitalizacije obrazovanja i njezina uloga u suvremenom društvu. Zatim se analizira medijski prikaz digitalizacije obrazovanja u Hrvatskoj, fokusirajući se na tonalitet pisanja o temama digitalizacije obrazovanje (pozitivno, negativno, neutralno), dominantne aktere i ključne teme prisutne u medijskim člancima. Osim toga, istražuju se razlike u medijskom prikazu različitih razina obrazovanja, uspoređujući osnovno i srednje školstvo s visokim obrazovanjem.
Jedan od ključnih aspekata empirijskog dijela rada je utvrđivanje povezanosti medijskog prikaza s dokumentiranim informacijama iz službenih izvještaja EU projekata koji podržavaju digitalizaciju obrazovanja u Hrvatskoj. Ovime se istražuje kako i na koji način se medijski izvještaji odnose prema stručnjacima, posebno pedagozima, u kontekstu digitalizacije obrazovanja.
Očekivani doprinos istraživanja je u razumijevanju odnosa između medijskog izvještavanja i percepcije digitalizacije obrazovanja te u poticaju kritičkog mišljenja o ulozi medija u obrazovnom diskursu i društvenoj stvarnosti. Ovaj rad prikazuje na koji način mediji oblikuju percepciju o digitalizaciji obrazovanja u Hrvatskoj te potencijalno utječu na obrazovne politike i prakse.
Sažetak (engleski) The master's thesis titled "Media Representation of Education Digitalization in the Republic of Croatia" explores how the media convey and shape the perception of education digitalization in Croatia. Education digitalization refers to the integration of information and communication technologies into educational processes and the creation of a dynamic learning environment. The study is based on an interdisciplinary approach, combining sociology and pedagogy, and utilizes methods of desk research, content analysis, and comparison.
Firstly, the concept of education digitalization and its role in contemporary society are defined. Subsequently, the media representation of education digitalization in Croatia is analyzed, with a focus on tone, dominant actors, and key themes present in media articles. Additionally, differences in the media portrayal of various levels of education are explored, comparing primary and secondary education with higher education.
One of the key aspects of the analysis is determining the correlation between media representation and documented information from official EU project reports supporting education digitalization in Croatia. This investigation aims to examine whether media reports are prone to distorted information and how they relate to experts, especially educators, in the context of education digitalization.
Expected research contribution is to understand the relationship between media reporting and the perception of education digitalization, fostering critical thinking about the role of media in educational discourse and social reality. This study provides a deeper insight into how the media shape the conversation about education digitalization in Croatia and potentially influence educational policies and practices.
Ključne riječi
Digitalizacija obrazovanja
Medijski članci
Informacijsko-komunikacijske tehnologije
EU projekti
Ključne riječi (engleski)
Education Digitalization
Media Articles
Information and Communication Technologies
EU Projects
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:901730
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički Smjer: znanstveni Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-02 19:03:59