Naslov Odgojno-obrazovna podrška darovitoj djeci i učenicima
Naslov (engleski) Educational support for gifted children and students
Autor Angela Bušljeta
Mentor Edita Slunjski (mentor)
Mentor Jasmina Božić (komentor)
Član povjerenstva Edita Slunjski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Božić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Kolak (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak U odgoju i obrazovanju, darovita se djeca i učenici smatraju se djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama zbog njihovih određenih crta ličnosti i visoko razvijenih sposobnosti. Zbog čestog zanemarivanja njihovih odgojno-obrazovnih potreba u praksi, potrebno je poduzeti potrebne mjere kako bi im omogućili odgoj i obrazovanje u skladu s njihovim sposobnostima i interesima. Napore i poticaje prema uključenju darovite djece i učenika u odgojno-obrazovni proces nazivamo odgojno-obrazovnom podrškom darovitoj djeci i učenicima. Cilj je ovog istraživanja opisati i analizirati iskustva roditelja darovite djece predškolske i školske dobi, odnosno djece koja su identificirana kao darovita, glede odgojno-obrazovne podrške darovitoj djeci i učenicima.
Istraživanje je kvalitativno. Podaci su prikupljeni tehnikom intervjua, za čije je potrebe konstruiran polustrukturirani upitnik. Uzorak je prigodni, u smislu neprobabilističkog. Svaki je intervju snimljen preko snimača zvuka, a, uz pomoć audio-snimke, svaki je intervju transkribiran. Svaki je intervju anonimiziran i kodiran, nakon čega je uslijedila analiza podataka. Analiza se temelji na tematskoj analizi i analizi između slučajeva. Rezultati istraživanja pokazali su kako je većina djece uočena kao darovita od strane vrtića ili škole, ali ne i utvrđena. Na temelju dobivenih rezultata zaključujemo da su načini na koje se vrtić prilagodio potrebama djece sljedeći: podrška odgajatelja, održavanje radionica za djecu, prepoznavanje potencijala djeteta i prilagodba njegovim sposobnostima, dozvoljavanje individualnosti, prilagodba djetetovim željama, savjetodavna podršku roditeljima. Preprekama smatramo izostanak navedenoga. Istraživanjem je zaključeno kako se škola u manjoj mjeri prilagodila potrebama darovitih učenika, a kao glavi problem roditelji ističu nedovoljne kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika za rad s takvom skupinom, ali i izostanak sustavne podrške darovitoj djeci. Udruge za razvoj i poticanje darovitosti pokazale su se kao nadomjestak formalne odgojno-obrazovne podrške darovitim učenicima. Zaključuje se kako je na razini vrtića i škole, ali i široj društvenoj razini potrebno podići razinu kvalitete odgojno-obrazovne podrške darovitoj djeci i učenicima.
Sažetak (engleski) In education, gifted children and students are considered as children with special educational needs because of their specific personality and highly developed abilities. In practice, it is necessary to take the necessary measures to provide them with education in accordance with their abilities and interests. Efforts and incentives towards the inclusion of gifted children and students in education we can consider as educational support for gifted children and students. The goal of this research is to describe and analyze the experiences of parents of gifted children of preschool and school age regarding educational support for gifted children and students.
The research is qualitative. The data were collected with the interview technique by using a semi-structured questionnaire. The sample is opportunistic, in the sense of non-probabilistic. Each interview was recorded using a sound recorder, and with the help of an audio recording, each interview was transcribed. Each interview was anonymized and after that coded by using Microsoft Word Program, followed by data analysis. The analysis is based on thematic and cross-case analysis. The results of the research showed that most children were recognised as gifted by the kindergarten or school, but not identified. Based on the obtained results, we conclude that the ways in which the kindergarten adapted to the needs of children are as follows: support of educators, holding workshops for children, recognition of the child's potential and adaptation to his abilities, allowing individuality, adaptation to the child's wishes, advisory support to parents. We consider the absence of the above to be obstacles. The research concluded that the school adapted to a lesser extent to the needs of gifted students, and as the main problem, parents pointed out the insufficient competence of educational staff to work with such a group, as well as the lack of systematic support for gifted children. Associations for the development and encouragement of giftedness have proven to be a substitute for formal educational support for gifted students. It is necessary to raise the quality level of educational support for gifted children and students.
Ključne riječi
darovita djeca i učenici
odgojno-obrazovne potrebe
odgojno-obrazovna podrška
roditelji darovite djece
Ključne riječi (engleski)
gifted children and students
educational support
parents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:314900
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički Smjer: znanstveni Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-25 17:24:48