Sažetak | Kvalitetan radni tim u organizaciji zasigurno definiraju visoka produktivnost te
proaktivnost. Motivacija i dobra radna atmosfera važna su obilježja uspješnog radnog tima. U
suvremenom svijetu rada i organizacije, javljaju se i različiti teorijski modeli kojima se nastoji
utjecati na radnu organizaciju kroz različite elemente koji ju čine. Jedan od takvih modela je
organizacijska teorija koja se bavi proučavanjem institucije kao konstruktom sa socijalnom
prirodom, odnosno socio-tehnički sistem koji ima mnoge povezane i isprepletene sastavnice
(Bahtijarević et all.,1991; 17). Uz pomoć klasične organizacijske teorije i McKinsey 7s model
proučit ćemo samu strukturu organizacije, koji jasno definiraju elemente na kojima počiva
(uspješna) organizacija. Nadalje, pogledati odnose koji se grade u tvrtki, u kontekstu hijerarhije
te na kraju koristi i dobiti, također kako upravljati takvim tipom odnosa i što to znači za
zaposlenike određene tvrtke. Odnosno, definirati interakciju u organizaciji uz osnovne značajke
neoklasične organizacijske teorije koja u prvi plan stavlja čovjeka, a njegovo djelovanje
promatra kroz socijalne aspekte poput motivacije, neformalne organizacije, komunikacije i
participacije (Bahtijarević et all.,1991; 59). S obzirom na to da se u posljednje vrijeme određeni
modeli označavaju kako su baš ljudi najveći potencijali svake tvrtke, a ključan element postaju
„zajedničke vrijednosti“ (Fleisher i Bensoussan, 2015). McKinsey 7s model naglašava važnost
radnog okruženja, motivacije te samopoštovanja unutar radne organizacije na primjeru
pojedinaca koji su dio većeg kolektiva (Fleisher i Bensoussan, 2015). Ovim se radom također
žele propitati i neke pretpostavke poput one po kojoj menadžeri vjeruju da motivacija
zaposlenika dolazi isključivo iz monetarnih razloga, ili pak s druge strane da je motivaciju
moguće potaknuti nemonetarnim opcijama (Ćorić i Jelavić, 2009). Stoga je i polazno
istraživačko pitanje ovog rada: Kako sustavi pozitivnog i negativnog sankcioniranja utječu na
timski rad i motivaciju zaposlenika? Istraživanjem se nastoji provjeriti kako rukovoditelji
koriste sustav nagrađivanja i kažnjavanja, ali i kakva su razmišljanja zaposlenika o istom
sustavu. Cilj rada je stoga steći određene uvide u odnosu sustava pozitivnog i negativnog
sankcioniranja te motivacije zaposlenika unutar tima |