Naslov Pedagoške kompetencije učitelja predmetne nastave
Naslov (engleski) Pedagogical competencies of subject teachers
Autor Josip Loth
Mentor Ivan Markić (mentor)
Član povjerenstva Ante Kolak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Markić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mara Sesar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2025-02-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Ovaj diplomski rad obuhvaća temu pedagoških kompetencija učitelja predmetne nastave. Diplomski rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U teorijskom dijelu rada, polazi se od definiranja značenja riječi kompetencija. Nadalje, predstavljene su kompetencije za uspješan rad učitelja predmetne nastave. Glavni teorijski dio odnosi se na definiranje i izdvajanje osnovnih pedagoških kompetencija, koje su preduvjet za kvalitetan rad učitelja. Pedagoške kompetencije su grupirane u 5
... Više različitih dimenzija, koje zajedno čine pedagoški kompetentnog učitelja predmetne nastave. Tih 5 dimenzija su: socio-emocionalna kompetencija, analitičko-razvojna kompetencija, komunikacijska kompetencija, osobna i interkulturalna kompetencija te kompetencija rješavanja problema. Navedene dimenzije služe za ispitivanje pedagoških kompetencija u istraživačkom dijelu. Cilj ovog istraživanja ispitati je posjeduju li učitelji predmetne nastave navedene pedagoške kompetencije, prema njihovoj procjeni vlastitih kompetencija. Ispitivanje se odvija pomoću upitnika koji sadrži čestice vezane uz 5 dimenzija pedagoške kompetencije. Kroz instrument, odnosno anketu učitelji procjenjuju svoje kompetencije. U istraživanju su postavljene 4 hipoteze koje su navedene u radu. Prema hipotezama, analiziraju se dobiveni rezultati, a oni pokazuju kako učitelji iskazuju pozitivan smjer stavova u svojoj procjeni pedagoške kompetencije. Zatim, zaključuje se kako je jedna dimenzija slabije razvijena u odnosu na druge dimenzije. Rezultati pokazuju kako je prisutna značajna razlika u razini pedagoške kompetencije s obzirom na duljinu radnog staža te kako većina učitelja smatra da imaju uvjete za razvoj pedagoških kompetencija u svojim školama. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) This thesis covers the topic of pedagogical competencies among subject teachers. The thesis is divided into a theoretical and a research section. The theoretical part begins by defining the meaning of the term "competence." Furthermore, it presents the competencies necessary for the successful work of subject teachers. The main theoretical focus is on defining and highlighting the essential pedagogical competencies that are prerequisites for quality teaching. These pedagogical
... Više competencies are grouped into five different dimensions, that together form a pedagogically competent subject teacher. The five dimensions are: socio-emotional competence, analytical-developmental competence, communication competence, personal and intercultural competence, and problem-solving competence. These dimensions are used to examine pedagogical competencies in the research section. The aim of this research is to investigate whether subject teachers possess the mentioned pedagogical competencies based on their self-assessment. The examination is conducted using a questionnaire, that includes items related to the five dimensions of pedagogical competence. Through this instrument, i.e., the survey, teachers assess their own competencies. The research sets forth four hypotheses, which are outlined in the thesis. The results are analyzed according to these hypotheses. The results indicate that teachers demonstrate a positive attitude in their self-assessment of pedagogical competencies. It is then concluded that certain dimensions are not less developed compared to other dimensions. The results show a significant difference in the level of pedagogical competence depending on the length of work experience and that most teachers believe they have the conditions to develop their pedagogical competencies in their schools. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
kompetencije
pedagoške kompetencije
učitelji
predmetna nastava
Ključne riječi (engleski)
competencies
pedagogical competencies
teachers
subject teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:890396
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-21 11:49:25