Naslov Konglomeracija nakladništva
Naslov (engleski) Publishing conglomeration
Autor Maja Dražić
Mentor Ivana Hebrang Grgić (mentor)
Član povjerenstva Ana Barbarić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Batur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak U ovome radu bit će riječi o, više ne tako novom, trendu na polju nakladničke djelatnosti. Naime, globalizacija u najširem smislu, a onda posljedično i globalizacija nakladništva pojava je koja dovodi do toga da se objavljene knjige u određenoj države sve češće pronalaze i u drugim državama. Konglomeracija nakladništva pojava je koja od malih neovisnih poduzetništva njihovim spajanjem tvori velike transnacionalne konglomerate. Savršen primjer toga jest upravo britansko i američkog tržište s obzirom na činjenicu da je engleski jezik u današnjem dobu lingua franca. Od različitih tvrtki koje se bave informacijskom i komunikacijskom tehnologijom, preko multimedijskih kompanija, pa sve do transnacionalnih konglomerata, kupci nakladničkih poduzeća nakladništvo ne podrazumijevaju kao svoju temeljnu djelatnost, već jednu od mnogih, što u kontekstu tržišta knjige i kulturne sfere nije efemerna činjenica. To nas dovodi do pitanja golemih strukturnih promjena na području nakladništva. Cilj ovoga rada jest prikazati promjene koje nakladništvo prolazi u navedenom procesu, kao i pozitivne i negativne strane novog načina poslovanja i djelovanja. Osim toga, cilj je opisati na koji način to mijenja kulturnu industriju knjige, a posljedično dovodi i do komercijaliziranja knjige kao umjetničkog i kulturnog dobra. Nadalje, poseban će naglasak biti stavljen na autore i njihov položaj na novom tržištu. Navedene promjene bit će prikazane i u pregledu tri velika nakladnička konglomerata koji se nerijetko pojavljuju na popisima najvećih svjetskih nakladničkih kompanija – Penguin Random House, Hachette Book Group i Simon & Schuster.
Sažetak (engleski) This paper will talk about the not-so-new trend in the field of publishing. Namely, globalization in the broadest sense, and then, consequently, the globalization of publishing is a phenomenon that leads to the fact that books published in a certain country are very often found in other countries as well. Conglomeration of publishing is a phenomenon that forms large transnational conglomerates from small independent businesses by merging them. A perfect example of this are precisely the British and American market, given the fact that English is the lingua franca in today's age. From various companies dealing with information and communication technology, through multimedia companies, to transnational conglomerates, the buyers of publishing companies do not see publishing as their core activity, but as one of many, which in the context of the book market and the cultural sphere is not an ephemeral fact. This brings us to the question of enormous structural changes in the field of publishing. The aim of this paper is to show the changes that the publishing industry is going through in the mentioned process, as well as the positive and negative sides of the new way of doing business and acting. In addition, the aim is to describe how this changes the cultural industry of the book, and consequently leads to the commercialization of the book as an artistic and cultural asset. Furthermore, special emphasis will be placed on authors and their position in the new market. The aforementioned changes will be shown in the review of three large publishing conglomerates that often appear on the lists of the world's largest publishing companies - Penguin Random House, Hachette Book Group and Simon & Schuster.
Ključne riječi
konglomeracija
nakladništvo
nakladnički konglomerati
kultura
Ključne riječi (engleski)
conglomeration
publishing
publishing conglomerates
culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:808787
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Arhivistika, Bibliotekarstvo, Informatika (istraživački), Informatika (nastavnički), Muzeologija i upravljanje baštinom, Informatologija Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-14 20:00:42