Naslov Digitalni obrazovni alati kao pomoć u nastavi
Naslov (engleski) Digital educational tools as a teaching aid
Autor Željana Lazić
Mentor Ana Pongrac Pavlina (mentor)
Član povjerenstva Krešimir Pavlina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Pongrac Pavlina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Završni rad predstavlja iscrpan pregled povijesti i definicija e-učenja, promatrajući koncept e-učenje kao kombinaciju tehnoloških i pedagoških karakteristika. Nakon toga je detaljno objašnjen kontinuum e-učenja, koji obuhvaća četiri glavna pristupa obrazovanju. Na lijevoj strani kontinuuma nalazi se tradicionalna nastava bez upotrebe informacijsko-komunikacijskih tehnologija. U takvu se nastavu mogu uvesti tehnologije kako bi se razvila nastava u kojoj se koriste digitalni alati kao dopuna klasičnoj nastavi. Zatim slijedi hibridna nastava, koja kombinira glavne elemente prethodno spomenute dvije vrste, a na kraju kontinuuma nalazi se online nastava, koja se odvija u potpunosti online. Uz kontinuum, u radu se definiraju načini odvijanja e-učenja, koji mogu biti sinkroni ili asinkroni. Sinkroni način e-učenja obuhvaća online nastavu, ali u realnom vremenu te se često odvija putem video konferencija. S druge strane, asinkrono učenje daje učenicima potpunu slobodu da pristupe nastavnim materijalima u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu. Rad također pruža uvid u digitalne obrazovne alate, njihovu definiciju i analizu raznih klasifikacija. U radu je korišteno nekoliko različitih klasifikacija kako bi se napravio opsežan pregled karakteristika digitalnih obrazovnih alata. U posljednjem je poglavlju napravljen vertikalni pregled istraživanja digitalnih obrazovnih alata te koji se alati koriste u nastavi s obzirom na različite stupnjeve obrazovanja. Pokušavaju se prikazati sličnosti i razlike korištenja digitalnih obrazovnih alata u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju. Time ovaj rad pruža uvid u razvoj i primjenu e-učenja kao i digitalnih obrazovnih alata u nastavnom procesu.
Sažetak (engleski) This undergraduate thesis presents a full review of the history and definitions of e-learning, observing the concept of e-learning as a combination of technological and pedagogical characteristics. After that, the e-learning continuum, which includes four main approaches to education, is explained in detail. On the left side of the continuum is traditional teaching without the use of information and communication technologies. Technologies can be introduced into such classes to develop classes in which digital tools are used as an addition to traditional classes. Then comes hybrid teaching, which combines the main elements of the previously mentioned two types, and at the end of the continuum is online teaching, which takes place entirely online. Along with the continuum, the paper defines the modes of e-learning, which can be synchronous or asynchronous. The synchronous mode of e-learning includes online classes, but in real-time and often takes place via video conferences. On the other hand, an asynchronous mode of e-learning gives students complete freedom to access learning materials at any time and in any place. This paper also provides insight into digital educational tools, their definition, and the analysis of various classifications. The paper uses several different classifications to provide a comprehensive overview of the characteristics of digital educational tools. In the last chapter, a vertical review of research into digital educational tools is made, with an emphasis on the usage of digital tools in teaching concerning different levels of education. An attempt is made to show the similarities and differences in the use of digital educational tools in primary, secondary, and higher education. Thus, this paper provides insight into the development and application of e-learning as well as digital educational tools in the teaching process.
Ključne riječi
e-učenje
digitalni obrazovni alati
tehnologija
pedagogija
nastava
Ključne riječi (engleski)
e-learning
digital educational tools
technology
pedagogy
teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:598090
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-03 09:15:17