Naslov Usustavljivanje gradiva u nastavi informatike
Naslov (engleski) Systematization of curriculum in informatics education
Autor Marina Breški
Mentor Jadranka Lasić-Lazić (mentor)
Mentor Ana Pongrac Pavlina (komentor)
Član povjerenstva Krešimir Pavlina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Lasić-Lazić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Pongrac Pavlina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Usustavljivanje nastavnog gradiva važan je metodički oblik u procesu učenja, ali i poučavanja koji učenicima osnovnih i srednjih škola pomaže pri učenju i svladavanju školskog gradiva. To je vrsta produktivnog ponavljanja u kojem učenici oblikuju pregled usvojenih činjenica i generalizacija i međusobno ih povezuju te vizualno prikazuju. Tim se procesom pojačava mišljenje, odnosno produktivnim usustavljivanjem postiže se produktivno mišljenje. Vizualni prikaz i pregled nastavnih sadržaja najčešće se ostvaruje izradom mapa, lenti vremena, plakata, postera, dijagrama, infografika, maketa i sl. Dvije su mogućnosti izrade tih pregleda sadržaja, a to su na tradicionalni način, odnosno manualno i pomoću digitalnih alata. U radu su pruženi opisi i usporedba tradicionalnih i digitalnih mogućnosti usustavljivanja gradiva s njihovim prednostima i nedostacima. Postoji velik broj digitalnih alata koji to omogućuju, a koji su besplatni, praktični i lako dostupni svima. Za potrebe rada provedeno je istraživanje kojim se utvrdila učestalost uporabe digitalnih alata prilikom usustavljivanja nastavnog gradiva u odnosu na tradicionalan način usustavljivanja bez uporabe računalne tehnologije te zadovoljstvo uporabom pojedinih oblika. Nastavnici redovito provode usustavljivanje gradiva sa svojim učenicima i pri tome rado upotrebljavaju digitalne alate jer primjećuju veću motiviranost i angažiranost kod učenika pa tako i veće vlastito zadovoljstvo u radu.
Sažetak (engleski) Systematization of teaching materials is an important methodological form not only in the learning process, but also in teaching, which helps primary and secondary school students to learn and master the school curriculum. It is a type of productive repetition in which students create an overview of the facts and generalizations they have learned, interconnect them and present them visually. This process intensifies thinking, that is, productive systematization generates productive thinking. Visual presentation and review of curriculum content is most often accomplished by creating maps, time lines, posters, billboards, diagrams, infographics, models etc. There are two ways of creating these content reviews: the traditional one (i.e. manually), and by using digital tools. This thesis provides descriptions and comparisons of traditional and digital content systematization options with both their advantages and disadvantages. There is a number of digital tools that make this possible and they are free, practical and easily accessible to anyone. For the purposes of the thesis, a research was conducted to determine the frequency of use of digital tools in the systematization of curriculum in relation to the traditional method of systematization without the use of computer technology, as well as satisfaction with the use of certain forms. Teachers regularly systematize the curriculum with their students and are pleased to use digital tools because they notice both greater motivation and engagement in students and greater self-satisfaction with their own work.
Ključne riječi
usustavljivanje
produktivno ponavljanje
tradicionalno
digitalni alati
mape
Ključne riječi (engleski)
systematization
productive repetition
traditional
digital tools
maps
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:752491
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Informatika (nastavnički, istraživački), Informatologija Smjer: Informatika (nastavnički, istraživački) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije informacijskih znanosti (mag. educ. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-22 10:30:55