Naslov Informacijsko-komunikacijska tehnologija u nastavi
Naslov (engleski) Information and communication technology in teaching
Autor Andrijana Milak
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Ana Barbarić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-10-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Tema ovoga diplomskoga rada bila je Informacijsko-komunikacijska tehnologija u nastavi. Informacijska i komunikacijska tehnologija uvelike utječe na živote svih ljudi bez obzira kojom djelatnošću se bavili. Ona je olakšala prijenos informacija i u sustavu odgoja i obrazovanja. Živimo u vremenima kada smo izloženi brojnim promjenama kojima se moramo brzo prilagoditi kao što su pandemija izazvana virusom COVID-19. U takvim okolnostima je nastavak održavanja nastave ovisio o informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji. Na početku rada prikazali smo povijesni razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologija od samih početaka pa da danas. U današnje vrijeme je nemoguće sudjelovati u modrenom društvu bez digitalnih kompetencija. Time je potvrđena njihova upotreba i vrijednost u nastavi. S obzirom na to da je učenicima takav način učenja novih znanja vrlo zanimljiv, potrebno je pažljivo i odgovorno implementirati informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavu. One su uključene u nastavni proces u obliku međupredmetne teme Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi za koju je osmišljen i kurikulum kako bi učitelji znali za koje vještine su učenici spremni u određenoj dobi. Takav dokument stvara kvalitetno ozračje za realizaciju nastave u svim predmetima. Da bi učitelji mogli prenositi znanje na učenike, moraju i sami ovladati određenim znanjima i vještinama. U diplomski rad uvrstili smo informacijsko-komunikacijske tehnologije koje najčešće koristimo, a to su: e-Dnevnik, e-Matica, prezentacije, tableti i platforme za nastavu na daljinu. Na temelju toga odabira kreirali smo upitnik Korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi koju smo proveli u Osnovnoj školi Alojzija Stepinca među učiteljima razredne i predmetne nastave što nas je dovelo do određenih zaključaka. Potvrdili smo uključenost informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi i njezinu primjenu. Učitelji se educiraju za njihovo korištenje u nastavi, a ističu i brojne prednosti takvih tehnologija. S druge strane postoji prostor za napredak što je vidljivo prema poznavanju kurikuluma za međupredmetnu temu Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije te ostvarivanje ishoda. Također, navedeni su i nedostatci različitih informacijsko-komunikacijskih tehnologija što potvrđuje prostor za napredak, a također su navodili i prijedloge za poboljšanje.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis was Information and Communication Technology in Teaching. Information and communication technology greatly affects the lives of all people no matter what business they are engaged in. It has facilitated the transfer of information in the education system as well. We live in a time when we are exposed to a number of changes that we need to adapt to quickly such as the pandemic caused by the COVID-19 virus. In such circumstances, the maintenance of information and communication technology dependency occurs. At the beginning of the paper, we presented the historical development of information and communication technology from the very beginning to today. Nowadays, it is impossible to participate in a modern society without digital competencies. This confirmed their use and value in teaching. Since this way of learning new knowledge is very interesting for students, it is necessary to carefully and responsibly implement information and communication technologies in teaching. They are included in the teaching process in the form of cross-curricular topics The use of information and communication technologies in the teaching for which the curriculum is designed so that teachers know what skills students are ready for at a certain age. Such a document creates a quality atmosphere for the implementation of teaching in all subjects. In order for teachers to be able to transfer knowledge to students, they must also empower themselves with certain knowledge and skills. In the thesis, we have included information and communication technologies that are most often used, and they are: e-Diary, e-Matica, presentations, tablets and platforms for distance learning. Based on this selection, we created a questionnaire The use of information and communication technology in teaching, which we conducted at the Elementary School Alojzije Stepinac among primary and secondary school teachers, which led us to certain conclusions. We confirmed the inclusion of information and communication technology in teaching and its application. Teachers are educated for their use in teaching, and they point out the many advantages of such technology. On the other hand, there is room for progress, which is evident from the knowledge of the curriculum for the cross-curricular topic The use of information and communication technologies and the achievement of outcomes. Also, the shortcomings of various information and communication technologies are mentioned, which confirms the space for progress, and suggestions for improvement are also given.
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija
kurikulum
razredna nastava
predmetna nastava
Ključne riječi (engleski)
information and communication technology
curriculum
class teaching
subject teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:050676
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-19 13:35:47