TY - THES ID - ffzg:10103 TI - The Role of L1 in EFL Learners' Meaning Construal of Polysemous Nouns AU - Kovačević, Sara DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9560 TI - Croatian students' perception about the influence of social media on the four L2 skills AU - Podrug, Paula DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9364 TI - Promoting Intercultural Competence and Multilingualism Through EFL Textbooks AU - Klešković, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9422 TI - The relationship between EFL learners' proficiency and speaking anxiety AU - Soldan, Helena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9686 TI - Learners' attitudes to multiple language learning in primary school AU - Rabar, Andrea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9541 TI - Metacomprehension in L1 and L2 Reading AU - Dražić, Lana Ema DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9703 TI - Teachers' and students' perspectives on creativity in foreign language teaching activities AU - Milatić, Jakša DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9386 TI - But do you dream in English? – The Perception of Bilingualism and Multilingualism in Croatia AU - Šarac, Valerija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:9522 TI - Analiza valjanosti e-procjenjivanja u engleskomu kao jeziku struke AU - Prosenjak, Bojan DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:8354 TI - Teachers' Attitudes and Approaches to Learning Strategies and Cross-curricular Topic ''Learning How to Learn'' AU - Davidović, Hanna DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:8457 TI - Mjerenje inojezične sposobnosti u ranoj školskoj dobi AU - Čengić, Jasenka DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:8279 TI - Croatian EFL learners' affective response to different oral corrective feedback types AU - Jukić, Lara DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:8312 TI - Exposure to the English language on the internet: comparing Croatian and French university students AU - Volarić Horvat, Laura DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7729 TI - Multilingual Cocktail Party Effect: The Influence of Language Proficiency on Informational Masking of Speech by Speech AU - Bocek, Amrita DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7675 TI - The role of video materials in EFL classrooms AU - Martinović, Diana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7437 TI - Motivation for learning English in transition from pre-primary to primary level: A longitudinal case study AU - Kuzmanović, Tena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7446 TI - Using picturebooks in early EFL AU - Rak, Tea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7349 TI - Strategic Construal and Visual Representation of English Particle Verbs by Croatian High School Learners AU - Brečević, Enio DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7285 TI - Ispitivanje čitanja na engleskome jeziku u odnosu na vrstu zadatka i koheziju teksta AU - Rujevčan, Davorka DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7200 TI - Tolerance of ambiguity in young multilinguals: Decoding meaning in an unknown language AU - Karabajić, Ida DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7170 TI - Early English language learning experiences of Croatian secondary school students AU - Štulić, Narda DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6279 TI - Types and roles of illustrations in EFL textbooks used in Croatian schools AU - Matović, Fran DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6249 TI - The role of gaming in vocabulary acquisition AU - Malević, Mislav DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6290 TI - Needs and Attitudes of the Faculty of Mining, Geology, and Petroleum Engineering Students towards ESP - a qualitative study AU - Vitez, Natalija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6268 TI - Shaping an inclusive environment in an EFL classroom AU - Titijevski, Anamaria DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6200 TI - Show me your wor(l)ds: the pedagogical potential of a multilingual picture storybook for promoting multicultural awareness AU - Košutić, Marija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6131 TI - Emotion-memory effect in Croatian-English bilinguals AU - Ečim, Lucija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6108 TI - Inductive and deductive approaches to teaching EFL grammar: Teachers’ attitudes AU - Blašković, Leonarda DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6169 TI - Međujezična fonološka osjetljivost u početnom opismenjavanju AU - Hanžić Deda, Silvija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:6166 TI - Motivacija hrvatskih višejezičnih studenata za učenje romanskih jezika AU - Šimunić, Loreta DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:5872 TI - Utjecaj poučavanja strategija učenja kolokacija na razvoj kolokacijske kompetencije u engleskome jeziku struke AU - Tabak, Mihaela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:5802 TI - World of (English and) Warcraft: Prospects of learning English through MMORPGS AU - Jagorinec, Franko DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:5565 TI - The role of blended learning in vocabulary acquisition and student autonomy development in an ESP context AU - Grabar, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:5083 TI - Code-switching practices of Croatian teenage learners of English AU - Ostović, Maja DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4962 TI - Reprezentacija britanske kulture u udžbenicima engleskoga jezika AU - Đikić, Saša DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4390 TI - Learning German after English - the Effect of Cognates in a Translation Task without Explicit Instruction AU - Sokač, Lucija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4358 TI - Teachers' Perceptions of Creativity and the Ways in Which It Can Be Encouraged in an EFL Classroom AU - Rak, Kristina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4184 TI - The Relationship between Teacher Motivation and Learner Motivation AU - Ćosić, Vedrana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4115 TI - Code-switching between Croatian and English in Relation to Perceived Word Emotionality: The Case of Croatian EFL Learners AU - Hrašovec, Nika DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4095 TI - Pedagogical Dimensions of Using Stories in Enhancing Young Learners' English Learning Motivation AU - Matoš, Marija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:3895 TI - The Digital Era and Out-of-school Exposure to English: Young Learners Ten Years Ago and Today AU - Raonić, Ena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:3928 TI - Motivacijske strategije nastavnika i motivacija učenika kao čimbenici uspješnosti učenja engleskoga kao stranog jezika AU - Pašalić, Magda DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:4096 TI - Writing skills development in L1 and L2: Perspectives of Croatian learners of English AU - Šuljak, Matea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:3457 TI - Boundary-Crossing Motion Events in Croatian EFL Learners AU - Šubarić, Rahela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:3124 TI - Teaching English as a Foreign Language to Students with Dyslexia and Dysgraphia AU - Matković, Tihomir DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:2075 TI - Teaching English as the third language: The case of young Boyash Romanian speakers in Croatia AU - Varga, Iva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1787 TI - Conceptual integration and humor: Can learners unpack the joke? AU - Klarić, Martina DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1713 TI - Influence of TV series in English on learners' attainment of English as a FL AU - Smrekar, Eva DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1551 TI - The Dominant Language Constellations of young multilinguals in an international school in Croatia AU - Lakuš, Davor DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1394 TI - Povezanost glazbenog talenta i usvajanja prozodijskih obrazaca stranih jezika AU - Verveger, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1015 TI - Speaking Anxiety in Croatian University Students AU - Korbar, Koraljka DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - CONF ID - ffzg:3402 TI - Multilingualism in English language classrooms in Croatia: Can we think outside the box? AU - Trinki, Mirna AU - Letica Krevelj, Stela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - BOOK ID - ffzg:3334 TI - UZRT2018 : empirical studies in applied linguistics DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1627 TI - Conceptual motivation in visual representations of English particle verb (PV) constructions AU - Nikolić, Mislav DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:556 TI - English language majors willingness to communicate in a university classroom setting AU - Janeš, Josip DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:457 TI - Language anxiety of Croatian high-school students: a comparison between Croatian and English AU - Debogović, Ana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:438 TI - English as a foreign language: how emotional can it be? AU - Milanović, Ivana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:351 TI - Age factor in visual representation of meaning in EFL AU - Hlad, Lea DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:304 TI - Sources of Foreign Language Writing Anxiety in English Majors at The Faculty of Humanities and Social Sciences AU - Korenika, Zvonimira DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:1281 TI - Studying associations in multilinguals: a cross-linguistic study AU - Šlopar, Magdalena DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:555 TI - Visual representation of English particle-verb (PV) constructions by Croatian secondary-school learners AU - Novosel, Ana DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - JOUR ID - ffzg:1495 TI - Why do sparkles make a sound in English? The impact of media exposure on child L2 vocabulary acquisition AU - Hendrih, Mateja AU - Letica Krevelj, Stela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - CONF ID - ffzg:3360 TI - Evaluation of the FHSS (Faculty of Humanities and Social Sciences) doctoral program in foreign language education: questionnaire design AU - Čengić, Jasminka AU - Hanžić Deda, Silvija AU - Blažević, Ana Gabrijela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - BOOK ID - ffzg:3333 TI - UZRT2016 : empirical studies in applied linguistics DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - THES ID - ffzg:7486 TI - Selecting Materials in Elementary EFL Classroom AU - Španjol, Marija DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER - TY - JOUR ID - ffzg:1246 TI - Multilinguals' perceptions of crosslinguistic similarity and relative ease of learning genealogically unrelated languages AU - Letica Krevelj, Stela DP - DABAR (Digitalni akademski arhivi i repozitoriji) ER -