Abstract | Poduzetničke su vještine jedne od najvažnijih elemenata individualnog razvoja svakog pojedinca, kako na poslovnom planu, tako i u bilo kojem drugom segmentu života. Biti inovativan, kreativan te aktivan član društva i zajednice spreman na konstantno razvijanje postojećih te stvaranje novih znanja i vještina, temeljne su odrednice cjelokupnog društvenog i gospodarskog napretka. Koliko je poduzetništvo važno, pokazuje i uvođenje poduzetništva kao jednu od osam ključnih kompetencija učenika u Nacionalni i okvirni kurikul iz 2010. godine. Razvoj poduzetničkih vještina svakog pojedinca trebao bi se poticati od najranije dobi, u sklopu odgoja i obrazovanja, kako bi mlada osoba do iskoraka u samostalan i neovisan život uspjela izgraditi sustav takvog načina razmišljanja koji vodi prema uspješnosti, dosjetljivosti pri rješavanju bilo kojih životnih problema, razrađenoj strategiji planiranja i organizacije, prihvaćanju realnih rizika i odgovornog ponašanja i ophođenja prema sebi i društvu. Srednja škola trebala bi pripremati učenike za nastavak školovanja na visokim učilištima, za uspješan pronalazak te učinkovito obavljanje budućeg posla ili za ostvarivanje vlastitog poslovnog plana. Pri završetku srednje škole učenici bi u skladu s oblikovanim stavovima, uvjerenjima i načinima razmišljanja trebali moći prepoznavati vlastita usmjerenja interesa, sposobnosti te prema tome planirati i organizirati sljedeće životne korake. Školska knjižnica kao dio odgojno-obrazovnog sustava te kulturnog i društvenog života učenika trebala bi osmišljavati i omogućavati različite aktivnosti i usluge koje bi kod mladih poticale razvoj raznih vrijednosti koje zajedno čine sustav poduzetničkih vještina. Budući da je današnja mladež digitalnog vremena opterećena ogromnom količinom informacija, uloga je školske knjižnice odabrati one informacije i sadržaje koje će ponuditi mladima, a koje će im koristiti za samorazvoj i cjeloživotno učenje. Sadržaji koje će nuditi školska knjižnica poticat će sposobnost promišljanja otvorenog uma, kreativnost u rješavanju problema, originalnost ideja, planiranje i organiziranje provođenja ideja u djela, suradnja te pametno promišljanje za sebe i zajednicu. Cilj ovog rada ukazati je na važnost i ulogu školske knjižnice u razvoju poduzetničkih vještina kod učenika na način da će se prikazati te objasniti određene aktivnosti i sadržaji koje bi školske knjižnice mogle ponuditi u tu svrhu. Metodom deskripcije i metodom analize nastojat će se iznijeti i objasniti određene pojedinosti vezane za poduzetništvo i poduzetničke vještine, izdvojiti neke od uloga odgojno-obrazovnog sustava i školske knjižnice te navesti i opisati aktivnosti i sadržaje koje školska knjižnica 71 može ponuditi u svrhu razvijanja poduzetničkih vještina kod učenika. Metodom sinteze okupit će se prethodno izložene pojedinosti i iznijeti zaključak. Rad bi trebao reztultirati potvrdom početnih tvrdnji i zaključcima proizašlima iz prethodne razrade. Pretpostavljeni zaključci su da se treba raditi na osmišljavanju različitih aktivnosti koje bi poticale mlade na nove ideje, sveobuhvatno promišljanje, planiranje i razrade samostalnog uspjeha te poticanje osvještavanja važnosti za samorazvoj i cjeloživotno učenje. Težnja je rada prikazati određene mogućnosti organizacije rada usmjerenoga na različite oblike aktivnosti za učenike. Rad će ukazati na važnost poticanja razvoja poduzetničkih vještina kroz obrazovanje putem različitih aktivnosti u organizaciji školske knjižnice te prikazati ulogu školske knjižnice u cjeloživotnom učenju mladih pojedinaca kao temeljnog društvenog, kulturnog, umjetničkog i stvaralačkog središta škole kao odgojno-obrazovne ustanove. |
Abstract (english) | Entrepreneurial skills are one of the most important elements of individual development of each individual, both on a business plan and in any other segment of life. To be an innovative, creative and active member of society and community ready to constantly develop existing and create new knowledge and skills, are the fundamental determinants of overall social and economic progress. As entrepreneurship is important, it shows the introduction of entrepreneurship as one of the eight key competences of students in the National and Framework Curriculum of 2010. The development of entrepreneurial skills of each individual should be encouraged from the earliest age, in the area of education and training, so that the young person can step up into independent and independent life to build a system of such a way of thinking that leads to success, resolve to solve any life problems, elaborated strategies of planning and organization, accepting real risks and responsible behavior and taking care of themselves and society. High school should prepare students for continuing education at higher education institutions, for a successful finding and for the effective performance of a future job or for realizing their own business plan. At the end of secondary school, pupils should be able to recognize their own orientation of interests, abilities and accordingly plan and organize the following life steps in accordance with the attitudes, beliefs and ways of thinking. The school library as a part of the educational system and the cultural and social life of students should design and enable different activities and services that would encourage young people to develop the various values that together form the system of entrepreneurial skills. Since today's digital age is burdened with a huge amount of information, the role of the school library is to choose the information and content it will offer to young people, which will be used for self-development and lifelong learning. The facilities offered by the school library will encourage the ability to think open minds, creativity in problem solving, originality of ideas, planning and organizing ideas in the work, collaboration and a clever reflection on yourself and the community. The aim of this paper is to point out the importance and role of the school library in the development of entrepreneurial skills in the students so as to show and explain certain activities and facilities that school libraries could offer for this purpose. The descriptive method and analysis methodology will attempt to present and explain specific details related to entrepreneurship and entrepreneurial skills, to outline some of the role of the educational system and the school 73 library, and to describe and describe the activities and contents that the school library can offer in order to develop entrepreneurial skills in the students . The synthesis method will encapsulate the previously disclosed details and draw a conclusion. The work should be re-verified with the confirmation of the initial statements and conclusions from the previous ones. The assumed conclusions are that there is a need to work on the design of various activities that would encourage young people to new ideas, comprehensively contemplate, plan and develop their own success, and encourage awareness of self-importance and lifelong learning. The effort of the paper presents some possibilities of organization of work directed at different forms of activities for students. The paper will emphasize the importance of encouraging entrepreneurial skills development through education through various activities in the organization of the school library and presenting the role of the school library in the lifelong learning of young individuals as the fundamental social, cultural, artistic and creative center of the school as an educational institution. |