Title (croatian) | Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju |
Editor | Ivana Hebrang Grgić |
Author's institution | University of Zagreb Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of information and Communication sciences) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Library Science |
Abstract (croatian) | Knjiga Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju urednice Ivane Hebrang Grgić sadržajno je proširen nastavak knjige Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti objavljene 2015. godine u izdanju Školske knjige. Sastoji se od 19 poglavlja koja su napisali znanstvenici i stručnjaci (njih 31) koji se u svojem svakodnevnom radu bave nekim od oblika otvorenosti. Odabrani su autori iz raznih područja i iz raznih ustanova kako bi se dobila što kvalitetnija i što šira slika o stanju otvorenosti u hrvatskoj i svjetskoj znanosti i visokom obrazovanju. Knjiga je podijeljena u četiri tematske cjeline. Prva nosi naslov Otvorena znanost i bavi se otvorenošću s filozofskog, povijesnog i praktičnog gledišta opisujući fenomene poput otvorene recenzije, otvorenih podataka i otvorene inovativnosti. Naslov druge cjeline je Otvoreno visoko obrazovanje i ona donosi teorijski i praktični prikaz raznolikih otvorenih obrazovnih sadržaja te sustava za učenje na daljinu. Cjelina Otvorene tehnologije i upravljanje pravima u znanosti i visokom obrazovanju bavi se otvorenim kôdom, otvorenim povezanim podatcima i metapodatcima, otvorenim identifikatorima i licencijama. Posljednja cjelina donosi primjere otvoreno dostupnih časopisa, repozitorija te udruga koje promiču otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju. Budući da nije moguće u jednoj knjizi obraditi sve teme vezane uz otvorenost znanosti i visokog obrazovanja, i budući da je to područje koje se neprestano mijenja, ova knjiga otvara vrata novim razmišljanjima i novim publikacijama. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Edited book-Scientific book-Scientific monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review |
Publication version | Published version |
Pages | 317 |
ISBN | 9789530600447 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:131:422646 |
Printed book publication date | 2018 |
Type of resource | Text |
Publisher | Školska knjiga |
Publishing place | Zagreb |
Access conditions | Open access |
Created on | 2020-04-03 07:58:08 |