Abstract | Poetici se Đure Sudete (1903−1927) nerijetko pripisuju jednostavnost i intimnost, posebice kada je riječ o njegovu lirskome stvaralaštvu. Intenzitet unutarnjega lirizma svakako se očituje i u autorovim proznim djelima, što će se propitati i ovim radom. Cilj je rada analizirati osobitosti pripovijetke Mor (1930) te sustavno razmotriti fonološke, morfološke, sintaktičke, suprasintaktičke i leksičke postupke te njihovu stilsku vrijednost. Tako će se primjerice razmotriti zastupljenost figura zamjenskoga tipa (npr. enalage lica, broja, ličnih i bezličnih oblika, vremena, načina, predikata, rečeničnih konstrukcija), figura detrakcijskoga i adjekcijskog tipa (npr. elipsa, asindeton, polisindeton, kumulacija), tvorbenih inačica poput umanjenica te njihov doprinos temi, sadržaju i stilogenosti predmetnoga djela. |
Abstract (english) | The poetics of Đuro Sudeta (1903−1927) are often characterized by simplicity and intimacy, especially in relation to his lyrical creations. The intensity of inner lyricism is certainly reflected in the author's prose works, which will be explored in this paper. The aim of this study is to analyze the peculiarities of the short story Mor (1930) and to systematically consider phonological, morphological, syntactic, suprasyntactic, and lexical processes, along with their stylistic value. For instance, the presence of figures of a substitutive type (e.g., enallage of person, number, personal and impersonal forms, tense, mood, predicate, sentence constructions), figures of a detractive and adjectival type (e.g., ellipsis, asyndeton, polysyndeton, cumulation), and morphological variants such as diminutives will be examined for their contribution to the theme, content, and stylistic quality of the work in question. |